PHOTOGRAPHY

There are no translations available.

ΤΟ ΚΥΚΝΕΙΟ ΑΣΜΑ ΤΟΥ «ΟΛΥΜΠΟΣ ΝΑΟΥΣΑ»

Γράφει ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΡΔΟΜΕΝΙΔΗΣ

Αν διατρέξει κανείς το τυπωμένο σε βιβλία φωτογραφικό έργο του Αρι Γεωργίου, εύκολα θα αντιληφθεί τη γοητεία που ασκούν πάνω του τα ίχνη της φθοράς πάνω στο δομημένο περιβάλλον μας· μάλιστα, όσο εντονότερη είναι η φθορά τόσο ισχυρότερη φαίνεται η έλξη που ασκεί πάνω στον φωτογράφο.

Από τις φωτογραφίες αρχαιολογικών χώρων (Αθήνα, Δελφοί, Δήλος, Δίον, Επίδαυρος, Θάσος, Κνωσός, Σαμοθράκη) στο λεύκωμα Ημών προγόνων (1990) μέχρι τη σχετικά ολιγοσέλιδη έκδοση Μητροπόλεως 23 (1991, ανάτυπο από το περιοδικό Εντευκτήριο) η απόσταση είναι πολύ μικρή. Τα καθημαγμένα ερείπια του λαμπρού ελληνικού παρελθόντος, που απεικονίζονται στο λεύκωμα, δίνουν τη σκυτάλη σε φωτογραφίες από ένα διατηρητέο μεν πλην μάλλον παραμελημένο κτίριο των αρχών του αιώνα, στη συμβολή της οδού Μητροπόλεως με την Κομνηνών. Εκεί το βλέμμα του φωτογράφου έλκεται από την παραίτηση για κάθε είδους συντήρηση κι από το βάρος που ο χρόνος και η φθορά σωρεύουν στις επιφάνειες των τοίχων, στην κουπαστή της σκάλας, στην πρόσοψη του ασανσέρ...

Read more...
 
There are no translations available.

Πάνος Τζώνος

Στις 25 Νοεμβρίου παρουσιάστηκε το βιβλίο του Άρι Γεωργίου « Όλυμπος Νάουσα 21 Ιουνίου 1994» στο βιβλιοπωλείο Ιανός, παράλληλα με την έκθεση των φωτογραφιών του βιβλίου.
Το κείμενο που ακουλουθεί ήταν η δική μου συμμετοχή στην βιβλιοπαρουσίαση. Κάθε αριθμημένη ενότητα του κειμένου συνοδευόταν από την προβολή μιας ολόκληρης εικόνας ή τμήματος εικόνας από το υλικό της έκθεσης.

1. Τι είναι αυτό που μας μαγνητίζει σ’ αυτήν την εικόνα;

Το ερώτημα είναι απλό και αυθόρμητο. Δεν έχει όμως απαντηθεί, παρά τις προσπάθειες, ποτέ στην ιστορία του πολιτισμού. Μάλλον ευτυχώς.

Το να το θέτει κανείς ξανά και ξανά είναι μία από τις εκδηλώσεις της τραγικής φύσης του ανθρώπου. Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η τραγική φύση του ανθρώπου προκύπτει από την αντινομία μεταξύ ανεπάρκειας στον χειρισμό του πραγματικού και απεραντοσύνης στον οραματισμό του ιδανικού. Ο άνθρωπος είναι περισσότερο από αυτό που μπορεί να κάνει. Ο άνθρωπος μπορεί να φανταστεί πράγματα τελειότερα από αυτό που ο ίδιος είναι.

Read more...
 
There are no translations available.

Αρις Γεωργίου
Ομιλία στοTελλόγλειο με αφορμή το Βιβλίο Όλυμπος Νάουσα

18. Δεκ. 2004

Yποθέτω πως οι περισσότεροι από τους παρόντες έχετε αναμνήσεις από το Όλυμπος-Nάουσα. Oρισμένοι ίσως και από τις παλιότερες εποχές του, οι παλαιότεροι. Eίμαστε όλοι εδώ σήμερα το βράδυ για να αναθερμάνουμε αυτές τις αναμνήσεις μέσα από τις γεύσεις που το Όλυμπος -Nάουσα άφησε κάτω από τη γλώσσα μας, κάπως σαν σε νάρκη.

Tο Όλυμπος Nάουσα έκλεισε οριστικά στις 24 Iουνίου του 1994. Δέκα χρόνια από τότε είναι και πολλά και λίγα μαζί. Πάντως είναι αρκετά, ώστε ανεπαίσθητα στην αρχή αλλά πιο «ηχηρά» αργότερα, το Όλυμπος-Nάουσα, να αποκτά στις συνειδήσεις μας διαστάσεις μύθου.

Read more...
 

Aris Georgiou
Olympos Naousa, 21 June 1994

I delve deep into hazy memories of childhood years, seeking my first recollection of the Olympos Naousa. I try to determine if this is a genuine memory or just the echo of tales told by my family. I can just (barely) make out my grandfather Nikos, of my grandmother I am really not sure, nor of my parents, but I do remember that I was still so young I did not come up to the height of the table, with its white cloth, one of what seemed to my eyes an infinity of tables stretching away through the immense space. The recollection is bound up with that of my first taste of beer, urged on me by my grandfather, although the taste blends and merges with other precocious and illicit samplings at another seafront restaurant – as venerable as the Olympos – ‘O Stratis’. Family meals at the Olympos Naousa were always an occasion, always (one always too many?) associated with exceptional circumstances. The restaurant seemed to embody the very idea of the ‘festive outing’ – at a time when the available venues could be counted on the fingers of one hand.

Read more...
 
ARIS GEORGIOU, OLYMPOS NAOUSA

ARIS GEORGIOU, OLYMPOS NAOUSA, 21 JUNE 1994

Colour photographs 1993-1994 and 2003, Agra Publications, Athens, 2003. Texts: Aris Georgiou, Vana Charalambidou, Sakis Serefas, 104 pages, 24x17 cm.