ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

ΑΡΙΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, ARBORETUM

ΑΡΙΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
Βαθμηδόν

Φωτογράφιζα τους φίλους, την οικογένεια, τους συμμαθητές. Σουβενίρ. Ήδη από τα δώδεκα ή τα δεκατέσσερα. Σε ένα τέτοιο φίλμ του Ιουνίου του 1969 που κατά τα λοιπά εικονίζει σκηνές από τις προετοιμασίες για την αποφοίτηση από το τότε Γυμνάσιο, εντοπίζεται αυτή η εικόνα που εκτίμησα πολύ αργότερα, σχεδόν μετά σαράντα χρόνια, ως πρώτη μου σοβαρή φωτογραφία. Είναι σίγουρο ότι τότε δεν διέθετα ακόμη καμία φωτογραφική παιδεία για να αναφέρομαι ―όπως θα μπορούσε να είχε συμβεί― λόγου χάριν σε έναν Kertesz. Ανάμεσα στα συστατικά που τη συνθέτουν είναι προφανές πως ο άνθρωπος που διασχίζει το σταυροδρόμι της Ερμού με την Καρόλου Ντηλ φορτωμένος με μια σκάλα παίζει καθοριστικό ρόλο και υπήρξε κατά πάσα πιθανότητα η αιτία που έστρεψα τη Retinette στη σκηνή που εκτυλίσσονταν πέντε ορόφους χαμηλότερα από το μπαλκόνι μας. Και ότι, αν δεν κουβαλούσε μια σκάλα που με την έντονη γεωμετρία της αποτυπώνεται διπλά μαζί με τη σκιά της στην άσφαλτο, το πιθανότερο είναι να μου είχε περάσει απαρατήρητος.

 

Αναρωτιέμαι τώρα, ύστερα από καμιά ογδονταριά χιλιάδες λήψεις γενικά και πάνω από επτακόσιες φωτογραφίες με σκάλες στα σχεδόν σαράντα δύο χρόνια που μεσολάβησαν, αν εκείνη η πρώτη φωτογραφία του 1969 διαδραμάτισε κάποιο θεμελιακό ρόλο στο φωτογραφικό μου υποσυνείδητο. Πολύ συχνά εξάλλου μετεωριζόμουν ανάμεσα στη ματαιότητα της κάθε τέτοιας φωτογραφίας και στην παρόρμηση που μου υπαγόρευε επιτακτικά τη λήψη της. Η αβεβαιότητα επί τέλους έλαβε τέλος. Όταν διάβασα τα Σκαλοπάτια του John Harvey και συνειδητοποίησα ότι οι “αυθαιρεσίες” μου είχαν τουλάχιστο ένα τέτοιο αποδέκτη.

bathmedon-01
bathmedon-02
bathmedon-03
bathmedon-04
bathmedon-05
bathmedon-06
bathmedon-07
bathmedon-08
bathmedon-09
bathmedon-10
bathmedon-11
bathmedon-12

 

 
 
Powered by Phoca Gallery