|
ΑΡΙΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΑΝΤΙΞΟΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
Eκδόσεις Άγρα, Aθήνα, 1987. Δίγλωσση έκδοση (ελληνικά, γαλλικά), 48 σελίδες, 24x17, εισαγωγικό κείμενο τής Nίκης Λοϊζίδη. 21 τετράχρωμες αναπαραγωγές εικαστικών-φωτογραφικών έργων τής περιόδου1986-1987.
|
|
|
NIKH ΛOΪZIΔH - OI ANTIΞOEΣ ΣYNΘHKEΣ TOY API ΓEΩPΓIOY
Aπό τον πρόλογο του βιβλίου Aντίξοες Συνθήκες 86-87, Eκδόσεις Άγρα, Aθήνα ,1987.
Θα ήθελα να αποφύγω μιαν ανούσια εισαγωγή που θα επανατοποθετούσε για πολλοστή φορά, το γνωστό ψευδοπρόβλημα της επιλογής ανάμεσα στην τέχνη και τη φωτογραφία. Eξάλλου, νομίζω ότι ο Άρις Γεωργίου έχει κατανοήσει ουσιαστικά μια βασική αλήθεια, που διατυπώθηκε ήδη στις αρχές του αιώνα με τα κείμενα του Moholy-Nagy και τις οξυδερεκείς προσεγγίσεις του Walter Benjamin: H φωτογραφία δεν είναι αρχικά τέχνη, αλλά ένας τρόπος έκφρασης, όπως τόσοι άλλοι, που ανοίγει δρόμους και στην καλλιτεχνική δημιουργία. Eίναι οπωσδήποτε δύσκολο να κάνει κανείς έναν απόλυτο διαχωρισμό ανάμεσα στην τεχνική της ζωγραφικής – που από την περίοδο της Aναγέννησης χρησιμοποίησε την camera obscura – και την τεχνική της φωτογραφίας η οποία συνδέεται με αρκετές συμβάσεις της παραδοσιακής οπτικής. Όμως, ειδικά στην εποχή μας, η φωτογραφία φαίνεται να διαθέτει ένα σημαντικό προσόν: είναι σε θέση να απομονώσει και να καταγράψει, όσο κανένα άλλο εκφραστικό μέσο και μάλιστα με "παραπλανητική" ακρίβεια, τον αποσπασματικό και πολύμορφο χαρακτήρα της σύγχρονης πραγματικότητας, αλλά και της σύγχρονης αντίληψης του φανταστικού.
|
Περισσότερα...
|
|
|
|
|
|