ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

Ο γραφικός σχεδιασμός του Άρι Γεωργίου

Αν αληθεύει ότι ο Σχεδιασμός ξεκίνησε με την ανάγκη διαίρεσης και οργάνωσης του χώρου, τότε οι αρχιτέκτονες πρέπει να ήταν οι πρώτοι σχεδιαστές.

Είναι αλήθεια ότι η εκπαίδευση του αρχιτέκτονα περιλαμβάνει ένα σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης του γραφίστα –αυτό της οπτικής σύνταξης. Βέβαια, ελάχιστοι αρχιτέκτονες ασχολούνται με τη γραφιστική και ακόμη λιγότεροι ακολουθούν τη γραφιστική ως επάγγελμα. Και είναι ξεκάθαρο, κοιτάζοντας τις γραφιστικές δουλειές του Άρι Γεωργίου, ότι δεν επεδίωξε το ρόλο αυτό αλλά ότι προέκυψε φυσικά μέσα από τις επαγγελματικές του ασχολίες και μέσα από τις πτυχές της πολύπλευρης προσωπικότητάς του.

Όλες οι γραφιστικές δουλειές του Άρι Γεωργίου έχουν γίνει για έναν από τρεις λόγους: ως μέρος μίας ολοκληρωμένης αρχιτεκτονικής ή διακοσμητικής εργασίας· ως φυσική εξέλιξη της ενασχόλησής του με τον άλλο μεγάλο του έρωτα, τη φωτογραφία· και ως αντανάκλαση της σχέσης του με εικαστικούς, μουσικούς και λογοτεχνικούς κύκλους της πόλης της Θεσσαλονίκης.

Ο γραφικός σχεδιασμός του Άρι Γεωργίου είναι ξεχωριστός και ιδιόμορφος. Η φωτογραφία είναι παρούσα στις περισσότερες δουλειές του, αλλά και η τυπογραφία παίρνει συχνά κεντρικό ρόλο (δες π.χ. τα εξώφυλλα της Parallaxis), ενώ κάποιες από τις τυπογραφικές του συμβάσεις βρήκαν αμέσως μιμητές (ιδιαίτερα η χρήση πεζών στοιχείων σε τονιζόμενα γράμματα μιας λέξης [ή λογοτύπου] γραμμένης με κεφαλαία).

Εν κατακλείδι, ο γραφικός σχεδιασμός του Άρι Γεωργίου εντάσσεται στο πλαίσιο του γενικότερου έργου του, ενώ το σύνολο του έργου του τον εντάσσει στον κύκλο των πολύ σημαντικών για την τέχνη προσωπικοτήτων της Θεσσαλονίκης, που με το ζόρι μετριούνται στα δάχτυλα και των δύο χεριών.

 

Άγγελος Μπάκας
Σχεδιαστής, εκπαιδευτικός, συγγραφέας